Aerosmith - Music From Another Dimension


A Honkin' On Bobo blues örökzöldekkel teletűzdelt feldolgozáslemezét nem számítva a zenekar 2001 óta nem adott ki stúdiólemezt, ennek ellenére a turnégépezet nem állt meg, hiszen egy ilyen kaliberű csapat minden különösebb apropó nélkül megtölt egy stadiont a világ bármelyik pontján. A koncertek mellett folyamatosan lebegtették egy új lemez megjelentetését, miközben gőzerővel zajlott az Aerosmith-szappanopera, minden héten friss hírekkel arra vonatkozóan, hogy éppen ki kivel nincs beszélőviszonyban a bandán belül. Nagyjából egy-másfél évvel ezelőtt érkezett az első hitelt érdemlő információ arról, hogy az Aerosmith végre befejezi a régóta húzott és halasztott lemezanyag munkálatait, melynek produceri teendőivel, azt a Jack Douglast bízza meg, aki a hetvenes évekbeli Aerosmith-klasszikusok megszületésénél is bábáskodott. Na, ez már valami. Várható volt, hogy a Just Push Play kilúgozott, kiszámolt és végletekig kommercializált rádiórockját valami organikus, tökös rock n' roll anyaggal szeretnék feledtetni, ami bizonyos mértékben be is jött. A nyitó Luv XXX még nem ennek a törekvésnek a jegyében fogant, egyértelmű csalódás, egy primitív B-oldalas nóta, úgyhogy rendesen elkezdtem parázni. Szerencsére a következő O Yeah pozitív irányba billenti az egyensúly, totál hetvenes évek fíling, a Toys In The Atticon vagy a Rockson is elfért volna. A Beautiful ismét egy gyengébb szerzemény a rapbe oltott verzék és a balladás refrén épp annyira bizarr ahogy most elképzeled! És itt álljunk meg egy pillanatra. Sajnos egy amerikai piacra hangolt produkció nem áll meg a lábán balladák nélkül, az Aerosmith-től pedig meg is szoktuk már az albumonként négy-öt lassú számot, most is be kell nyelni ennyit, nincs mese, érzelmes vén faszokról van szó, na... A Tell Me az első kiemelkedő öngyújtó-faktorral rendelkező nóta Tom Hamilton tollából aki a Janie's Got a Gun óta először rukkol elő saját szerzeménnyel egy Aerosmith albumon. Magam részéről azért hatásosabb comeback-re számítottam, de mindegy. Az Out Go The Lights a női vokálok és a fúvósok ellenére is süt, benne van a rock n' roll faktor, a második tízpontos szám az albumról, még a refrént is sikerült eltalálni, Tyler kurva nagyot énekel benne. Ezt az irányt kellene erőltetni a bostoni rockereknek, persze én innen hiába pofázok! A klipesített Legendary Child először még rám hozta a frászt, hogy itt van egy újabb semmitmondó Aerosmith-tölteléknóta amiből annyit sikerült ránk szabadítaniuk a korábbi két albumról, de itt elfér, végül is megvan a helye. A What Could Have Been Love ismét egy ballada, de a jobb fajtából, kellemes rádiórockos téma, nyilván annak lett szánva. A Street Jesus ismét egy pörgős rock n' roll nem halok be tőle, de a Music For Another Dimension diétás változatán egyértelműen ott szerepeltetném. Most már nyilván kitalálod, ismét egy ballada következik. Ha arra vagy kíváncsi, hogy minek ennyi lassú nóta egy rocklemezre, nem vagy egyedül, barátom. A Can't Stop Loving You ennek ellenére ismét átviszi a lécet, az American Idol negyedik szériájának győztese, a country műfajában Carrie Underwood is képes hozzátenni az értékéhez. Country, bazmeg? Ismét felhívnám a figyelmet, hogy ezzel a lemezzel az tengerentúli piac lett becélozva. Nekünk itt Európának ez a már olyan sűrű és közel emészthetetlen, mint egy magasra tornyozott, juharsziruppal nyakon öntött amerikai palacsinta-költemény. A Lover A Lot egy újabb semmitmondó B-oldalas szerzemény, a Luv XXX testvére, különösebb szívfájdalom nélkül léptethető. We All Fall Down – igen, ismét egy ballada – mehet a levesbe. A Freedom Fighter-ben Joe Perry és a színész Johnny Depp pillanatai következnek, a kettejükben az a közös, hogy egyiknek sincs hangja. Pedig a szám zeneileg ott van, kíváncsi lettem volna, hogy Tyler hogyan oldja meg. Egy másik dimenzióban. Mellesleg az album deluxe változatán szereplő Oasis In The Night slide-os, Tom Waits-es hangulatához jobban passzol Perry orgánuma, na, az bejön, ahogy a Something belassult mocskos rock n' rollja is üt az előadásában. A Closer egy lassabb bluesos téma, nálam megmenekült, kellemes darab. Itt kellett volna lezárni az albumot. Igen ám, de a lemez végére még marad egy ballada, mondanom sem kell, totálisan felesleges, egy utolsó ripacskodás Tyler részéről, nekem ez már sok. Összegezve, nem rossz lemez a Music For Another Dimension, főleg a Just Push Play fényében, bár titkon azt reméltem, hogy a Get A Grip szintjét azért megugorják. Nem sikerült. Legalábbis ebben a formában biztosan nem. Ebből az anyagból össze lehetett volna gyúrni egy korrekt 9-10 számos lemezt, amire mindenki csettintett volna, legalábbis az én ízlésem ezt diktálja.

Értékelés: :|
(határeset, nem tudom)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése